Heb je een advocaat nodig?
Wij helpen jou graag verder.
- Gratis intake gesprek
- Analyse van jouw situatie
- Vaste en gunstige tarieven
- Platform van 70 gespecialiseerde advocaten
Conflicten betaling met aannemer
Welke stappen moet u ondernemen als u conflicten over de facturen of betalingen hebt met de aannemer?
In principe ben je gehouden tot wat er in het overeengekomen contract staat. Als je niet tevreden bent over de kwalitiet van het geleverde werk of er is slecht werk geleverd bekijk hier dan de procedure om aannemer in gebreke te stellen.
Wat als je alles betaald hebt en de aannemer stuurt (aangetekend) een extra factuur met een openstaand bedrag?
Als je van mening bent dat je in uw recht bent (en dus correct betaald hebt) dan hoef je in principe niets te doen. Je kan wel een aangetekende brief terugsturen met de vermelding dat de factuur onverschuldigd is. De aannemer kan jou wel voor het gerecht dagen. Hij zal dan moeten bewijzen dat je niet correct betaald hebt of dat er meer verschuldigd is.